Budfirma x3

Tre gånger. Det är så många gånger som jag, under det senaste året, kommit i kontakt med en budfirma. Det är oväntat. Särskilt oväntat är det eftersom jag hann bli 45 år innan jag ens gjorde det för första gången. Nåväl, livet spelades ut på ett sätt som satte mig i ansvar för att anlita budfirma i olika sammanhang. Och vet ni vad – jag tycker faktiskt att det är ganska trevligt.


Jag vet att detta inte är ett ämne som intresserar särskilt många av er. Jag vet att de flesta väntar sig, och hoppas på, att den här bloggen ska handla om det vanliga. Nu känner jag dock inte för att skriva om något av mina vanliga ämnen. Jag känner för att skriva om de gånger jag kontaktat budfirma. Så kommer det därför att bli. Nu åker vi:


  1. Flytten från norr till söder


Detta låter mer dramatiskt än det är. Jag menar alltså flytten som gick från Stockholms norra delar till stans södra delar. Vi bestämde oss för att, en gång för alla, anlita en budfirma. Det var ett vettigt beslut. Mindre vettigt var det att ge ansvaret för budfirman till mig - Världens mest ängsliga jävel. Jag tror att jag hade kontakt med varenda budfirma i stan innan jag bestämde mig för en. Jag är däremot mycket nöjd med den jag valde, så utfallet var gott!


  1. Nya tider, nya kontor


Vi expanderade som bara sjutton nyligen. Sex nya medarbetare och inte en kvadratmeter över att sitta på. Det resulterade i att vi var tvungna att byta kontor. Vi blev dessutom tvungna att handla snabbt och koppla in en pålitlig budfirma. Gissa vem som fick lov att ta sig an uppgiften? Gissa vem som gillade att hen fick ta sig an uppgiften att boka budfirma?


Ni har rätt.


  1. Flytt för bror


Ryktet hade spridit sig i familjen. Min genialitet när det kom till bokning av budfirma ville nyttjas av andra. Nu hade jag dessutom blivit tjenis med de som arbetade på budfirman. Min bror försökte kolla om jag kunde få billigare pris om jag kontaktade dem. Jag förklarade att så nog inte var fallet och jag brydde mig inte ens om att fråga. Min hjälp ville han dock ha, storebrorsan. Jag bokade, min vana trogen, samma budfirma som tidigare. Allt gick lika smidigt.


Letar ni efter budfirma? Kontakta mig i kommentarsfältet så ska jag avslöja vilken firma jag talar om!


views