Emil – Konsultmäklare Stockholm

Nu har det dröjt ett tag sedan ni hörde från mig senast. Detta var inte planerat, utan det blev bara så. Ni behöver inte oroa er för att det har hänt någon olycka (igen), det har bara varit livet som kommit emellan. Först fick jag matförgiftning, otrevligt nog. Sedan var jag tvungen att åka ut till lantstället och fixa taket som hade gått sönder. Efter det bestämde sig min fru för att vi ville sluta med internet under ett par veckor. Ja, ni förstår – Mycket har kommit emellan, men nu är jag tillbaka!


Senast ni hörde från mig fick ni höra om min frus systers son som arbetar som konsultmäklare i Stockholm. Jag talade om hur jag, efter allt som hänt, bestämt mig för att alltid sträva efter att lära mig nya saker. I detta fallet handlade det alltså om att lära sig om hur det är att jobba som konsultmäklare i Stockholm. Emil, som han heter, var väldigt glad över att få berätta om jobbet för mig. Faktum är att det lät som ett väldigt spännande jobb som jag, om jag inte vore 300 år gammal, kunde tänka mig att jobba med.


Nåväl, några av er har visat intresse för temat konsultmäklare i Stockholm. Jag kan förstås väldigt lite om själva yrket men kan återge det som Emil sa till mig när vi sågs på släktträffen. Som jag förstår så kretsade Emils trivsel av jobbet i Stockholm som konsultmäklare runt tre komponenter. Dessa var som följer:


1) Kollegor


Alla som har arbetat känner förstås till denna beståndsdel av arbetandet. Det är knappast unikt för konsultmäklare i Stockholm att vilja ha bra kollegor och således en gemytlig arbetssituation. Tydligen är teamet som Emil arbetar med en viktig bidragande orsak till att han trivs så bra på arbetet.


2) Lönen


Ja, tydligen tjänar konsultmäklare i Stockholm bra med pengar. I alla fall om man heter Emil Johansson och arbetar för ett konsultföretag som bjuder på goda villkor för sina anställda. Kul för Emil och resten av gänget på hans firma.


3) Läget


Emil och hans team av konsultmäklare sitter på en av de mest centralt belägna lokalerna i Stockholm. Det kunde man väl gett sig fan på. Inte nog med att det verkar vara ett stimulerande jobb som betalar bra. Självklart ska de också ha optimala lokaler.


Är jag avundsjuk? Nja, jag är ju pensionär.


Hej hej!


views