En f.d. målare i Stockholm reflekterar

Jag tillåter mig att skriva om teman som ligger mig varmt om hjärtat. Detta är på inget sätt en överraskning för er som är frekventa läsare av bloggen. Däremot så är det någonting som jag vill upprepa för eventuellt nytillkomna läsare. De tjänster jag använder för att på olika sätt kartlägga min målgrupp vittnar nämligen om att det sker. Det är fortsatt en stor grupp nya läsare varje vecka, och det är hedersamt för mig. Tack för att ni ansluter.


Så, nu till dagens ämne. Jag kommer att beröra ett ämne som jag tog upp för några månader sedan men sedan lämnade. Det handlar om när jag arbetade som målare i Stockholm. Det blev ringar på vattnet, men tyvärr ganska blygsamma sådana. Jag kände att jag tog ett kliv åt sidan trots att jag ville skriva lite mer om det. Det är nu därför jag är tillbaka och skriver om tiden i Stockholm och som målare igen. För er som känner att ni inte är så intresserade av ämnet ber jag om er tålmodighet. Jag lovar att återkomma på fredag med ett nytt och mer vanligt inlägg.


Det är snart sju år sedan jag jobbade som målare i Stockholm. En tid som jag minns som ljus och trevlig. Den varade pass två år och det var en glad tid. Jag ler när jag tänker på den här epoken. Varför jag ler när jag tänker på mig själv som målare i Stockholm kan jag inte svara på utan att vara abstrakt. Jag har för dåligt minne. Det är nu därför jag skriver för att försöka kartlägga mina egna känslor om tiden i Stockholm som målare.


Jag minns att kollegorna hade en stor inverkan på mig. Det var det otroligt härliga och öppna team jag hamnade i som gjorde att jag fick trivas. Jag trivdes nämligen direkt. Jag minns att jag trivdes utmärkt redan första dagen som målare i Stockholm. Där skulle jag bli kvar, tänkte jag. Det blev jag ju också. Jag var målare i Stockholm under betydligt längre tid än vad jag trodde.


En annan sak som var alldeles utmärkt var själva företaget jag jobbade på. Jag är tveksam till att andra målerifirmor i staden håller så hög kvalitet. Det var bra lön, omväxlande arbetsuppgifter och projekt, schyssta villkor, generösa bonusar – Ja, det var allt man som målare i Stockholm sällan drömmer om helt enkelt.


Det var fenomenalt och jag lovar att återkomma om detta snarast, vare sig ni vill eller inte. Kram på er och ta hand om varandra!


views