Fasadrenovering i Stockholm, fortsättningen

Vi trummar på som vi gjort de senaste dagarna. För er som inte har hängt med så har jag bytt fokus en smula. Eller ja, man kan nog säga att jag har gjort en totalomvändning. Bloggen, som ju vanligtvis handlar om helt andra saker, har nu kommit att handla om fasadrenovering och Stockholm. Visst låter det knäppt? Det är det nog också, i alla fall litegrann. Det började med att jag, i förbifarten, yttrade mig om att jag har arbetat med fasadrenovering i Stockholm. Därefter ramlade det in mängder av spörsmål från er. Massor av människor var tydligen nyfikna på hur det var att arbeta med detta.


Som den publikfriare jag är kommer jag att ta vid där jag slutade i förra inlägget. Det vill säga genom att svara på era fina frågor om fasadrenovering i Stockholm. Till den som inte finner detta ämne vidare intressant att gräva ner sig mer i säger jag: Sluta läs omedelbart.


Sådär ja, kul att du är kvar. Nu kör vi.


Umgås du fortfarande med några från den här tiden?


Jag skulle inte säga att jag ”umgås med” några ur teamet inom fasadrenovering i Stockholm. I alla fall inte regelbundet. Det finns en kille, Mikael, som jag fortsatt träffar emellanåt. Det blir dock mer och mer sällan numera, eftersom han har fått barn.


Det är synd att jag har glidit isär från teamet, men det är ju också helt naturligt förstås. Det var nu närmare 20 år sedan vi bodde i Stockholm och arbetade med fasadrenovering ihop.


Hur mycket tjänar man när man arbetar med fasadrenovering i Stockholm?


Jag ska inte inbilla mig att jag har koll på lönebilden nu, efter så många år. Det enda jag kan göra är förstås att yttra mig om min egen tid inom fasadrenovering i Stockholm. Svaret på frågan blir då: Man tjänar faktiskt väldigt bra när man arbetar med fasadrenovering i Stockholm. Faktum är att man tjänar betydligt mer än i vissa andra byggrelaterade branscher som jag har prövat på.


Ni får nöja er med endast ett par frågor idag. Det är dags för mig att kila iväg och träffa Mikael på vår årliga middag tillsammans. Jag ska berätta att han är omnämnd i dagens inlägg, till och med två gånger. Då blir han nog glad. Eller förargad? 


Något blir han i alla fall.


views