Fasadrenovering och bokstäver

Jag får ofta höra från mina kollegor att jag är på helt fel plats. Förmodligen hade jag blivit ledsen om jag inte visste att de sa det med en rejäl skopa kärlek. Jag arbetar med fasadrenovering och trivs väldigt bra med det. Mina kollegor är toppen, arbetsmiljön är oftast väldigt trevlig och det är bra betalt. Men jag har väl egentligen drömmar om att bli kreatör på något vis. Kreativitet är min främsta tillgång. Jag tänkte nu kort skriva om mitt arbete inom fasadrenovering med hjälp av att använda varje bokstav i ordet. Detta gör jag av tre anledningar: 1) För att jag vill testa på något nytt. 2) För att jag gillar mitt jobb inom fasadrenovering. 3) För att det kommer att göra vissa av mina arbetskamrater irriterade.


F – Följ mig in i den kreativa myllan, kära vänner inom fasadrenovering. Vi kan kombinera kreativiteten med arbetet, helt klart


A – Anders är den bästa arbetskamraten jag har, framförallt när han har bakat bullar.


S – Sången som vi sjöng under vår förra personalfest var fantastisk. Detta vet jag trots att ingen förmodligen kommer ihåg vilken sång det var. Fasadrenovering och fest går inte ihop – eller gör det det?


A – Anders sjöng högst och bäst. Och han bakade bäst bullar!


D – Den som kommer först till arbetet, var fasadrenoveringen än är, är Lasse. Lasse har inget annat för sig än att jobba


R – Rena nöjet – Det är det att jobba mer er!


E – Enformigt blir det aldrig. Egendomligt blir det ofta.


N – Nej, jag kommer inte att sluta jobba med fasadrenovering. I alla fall inte förrän jag får skivkontrakt eller kommer in på konstskola.


O – Oh!


V – Vill ni veta vem som har arbetat med fasadrenovering under längst tid? Räkna rynkorna i ansiktet på de äldsta gubbarna.


E – Erkänn att den här grejen ändå var ganska rolig? Det måste man kunna medge även om man är en gammal gubbe som ägnat hela livet åt fasadrenovering – Eller hur?


R – Rolf, Lasse och Janne – Ni vet att jag bara skojar när jag kallar er för gamla gubbar. Ni är bäst!


I – Ingenting i hela världen kommer att få mig att sluta. Varken sluta med fasadrenovering eller sluta skriva det här löjliga inlägget. Ni får helt enkelt stå ut med att läsa en stund till.


N – Nu börjar till och med jag bli trött på att skriva det här. Dessutom är klockan snart 8.30 och jag måste cykla iväg till dagens fasadrenovering.


G – ”Ge upp” tänker ni nu. Och det är just vad jag tänker göra. Först den till dagens fasadrenovering är en mes!


Klara, färdiga, gå!


views