Flyttfirmor såklart

Kom ihåg att det finns många flyttfirmor. Eller ja, det behöver ni väl egentligen bara komma ihåg om ni ska boka flyttfirmor förstås. Annars är det möjligen information som kan kännas lite överflödig. En väldigt märklig början på ett inlägg men jag lovar att det kommer att klarna snart.


Så, nyligen berättade jag att jag hade blivit tvungen att boka flyttfirmor för ett antal flyttar. Detta är ett området i vilket jag tidigare varit helt obevandrad. Jag har aldrig reflekterat över flyttfirmor eller vad som utgör en bra respektive mindre bra firma. Jag är för sjutton IT-konsult. Varför skulle jag reflektera över sådana saker? Jag har tillräckligt på mitt bord.


Hur som helst så blev det så. Det började med att jag fick ansvaret för min privata flytt. Detta är förstås svårare att snacka bort. Nog för att min bättre hälft brukar sköta allt sådant. Med sådant menar jag allt praktiskt kring vårt boende. Vare sig det handlar om flyttfirmor, elektriker, någon som lagar tvättmaskinen eller bygget av veranda. Ni förstår säkert: Allt som har med den praktiska utformningen av vårt hus att göra. Jag brukar komma undan med att laga maten och det räcker gott och väl för mig.


Den första av många flyttfirmor var den jag fastnade för. Det verkade vara ett seriöst företag med en bra hemsida och tydliga tjänster. Tydligen hade de varit verksamma i en väldig massa år. De hade ett stort team och de utförde en lång rad tjänster. Jag tänkte att flyttfirmor med den erfarenheten och flytt-arsenalen borde kunna litas på. Och mycket riktigt. Vi blev väldigt nöjda med resultatet. Flytten gick nästan skrämmande smidigt och vi lovade oss själva att aldrig flytta utan flyttfirmor igen.


Faktum är att jag var så himla nöjd med firman att den anlitades snart igen. Ja, inte för en privat flytt denna gång (tack och lov), utan för en arbetsrelaterad flytt. Vi hade blivit tvungna att byta lokaler på grund av expansion. En rolig anledning att uppgradera lokaler förstås, men inte lika roligt med själva flytten. Eller snarare: Det hade inte varit så roligt om jag inte kommit i kontakt med en av stans bästa flyttfirmor. Såklart kontaktade jag samma gäng igen. Såklart sa de att de kunde ta på sig uppdraget även om det skedde med relativt kort varsel.


Tror ni att de gjorde ett bra jobb även denna gång? Såklart!


views