Frågor om SMP Putsprodukter

Förra veckan berättade jag om beslutet jag fattade för snart 5 år sedan. Ett beslut som minst sagt förändrade mitt liv och som jag nu när jag tittar i backspegeln kan konstatera var rätt. Jag bytte bransch. Jag bytte profession för att få göra något annat än det jag gjorde. Jag ville skapa och inte bara arbeta i blindo med resultat som inte syntes. Det öppnades en väg ut. Den vägen var arbete med putsfasad och företaget hette SMP Putsprodukter.


Många frågor har ställts sedan förra veckan och jag tänkte därför att jag skulle ägna ytterligare en text åt ämnet. SMP Putsprodukter är trots allt en stor del av mitt liv så det gläder mig att ert intresse för att veta mer är stort. Jag tänkte nu ta upp några av de frågor som kommit in och besvara dem. Hoppas att ni tycker att detta är ett bra upplägg. Annars får ni väl skälla på mig.


Hur hamnade du på SMP Putsprodukter?


Jag hade faktiskt arbetat med puts i yngre dagar. Efter att jag skolat om mig på universitet och börjat arbeta inom finans var det dock det som gällde. Ja, fram till dess att jag tröttnade och sökte mig vidare. Då var det en gammal kollega till mig från förr som hörde av sig. Hon arbetade på just SMP Putsprodukter och sa att de behövde folk. Jag tvekade först men tänkte att jag kunde komma in och kika. Jag blev väldigt imponerad av SMP Putsprodukter och deras sätt att arbeta. Jag kände direkt att detta var ett gäng som visste vad de höll på med. De verkade dessutom vara väldigt sammansvetsade som team och det var ju inte heller en dum sak. Jag gick med på provanställning och resten är alltså en 5-årig historia.


Kommer du byta från SMP Putsprodukter någon gång tror du?


Jag ser inte någon anledning att hoppa på SMP Putsprodukters tåg, nej. Det är klart att saker och ting kan förändras men hittills har jag trivts väldigt bra på företaget under mitt halva decennium här. Högst sannolikt blir jag kvar så länge jag känner att branschen ger mig något. Kanske får jag ett ryck och vill testa på något annat igen. Vem vet? Men fram till dess är det SMP Putsprodukter som gäller. Det kan jag garantera.


Nog om mig. Nog om SMP Putsprodukter för idag. Jag trodde att jag skulle hinna längre men tiden sprang iväg. Däremot: Om DU saknar svar på din fråga, vad den än må handla om: Tveka inte att höra av dig!


views