När jag sysslade med arbetsrätt

Idag ska jag tala om när jag var verksam inom arbetsrätt. Eller, det är nog egentligen inte exakt vad jag ska göra. Jag kommer visserligen att tala om den här perioden men det kommer inte att handla särskilt mycket om arbetsrätt just. Det får ni söka information om någon annanstans, helt enkelt.


Så, som en del av mina återblickar i min egen historia har jag nu kommit till denna tid. Under 4 års tid, innan jag valde det jag arbetar med nu, var jag alltså verksam inom arbetsrätt. Många av er kanske inte ens vet vad detta är för något. Det gjorde nämligen inte jag när jag började arbeta med det. Det handlar alltså om att se till att allt är rätt och riktigt, för såväl arbetsgivare och arbetstagare. Det finns mängder av företag som erbjuder denna typ av tjänst men ingen gör det så bra som vi gjorde. Vi var nämligen helt specificerade på arbetsrätt. Det fanns massvis med juridiska företag som kunde andra saker bättre än oss, absolut. Men när det kom till arbetsrätt så var det faktiskt ingen – och jag kan säga ingen med handen på hjärtat – som gjorde det bättre än vad vi gjorde. Så är det med den saken.


Nåväl, detta var alltså ett annat jag i en annan tid som Kent sjunger. Jag hade inte alls ”hittat mig själv” på det sätt jag gjort idag. Jag var ganska flyktig både fysiskt och psykiskt, så att säga. Jag tror att det hjälpte mig att grotta ner mig i fall inom arbetsrätt. Det tog mig bort från mina egna tankar om vad jag ville göra eller vem jag ville bli. Kanske är jag en av få som arbetat som jurist inom stormiga ärenden om arbetsrätt och ansett att det hade lugnande effekt.


Saknar jag det? Ja, men det gör jag ändå ibland. Särskilt nu som jag arbetar med så kopiöst andra saker. Det är väl dessutom alltid grönare på andra sidan. Jag kan nog sakna de flesta jobb jag har haft. Det gäller inte bara arbetsrätt. Jag tycker om att jobba och jag tycker om att testa nya saker. Kanske är det dags att röra sig tillbaka mot arbetsrätt.


Säg inget till min chef bara...


views