Nästa steg med Invisalign Stockholm

Nu var det längesen sen sist. Jag har inte känt att jag har haft ork att hålla samma intervall i mina inlägg som jag hade för ett tag sedan. Sådant kommer och går och jag har känt att jag har haft fullt upp med annat. Men nu är jag, som ni märker, här igen! Jag tänkte plocka upp bollen där jag slutade sist. Då skrev jag ett ganska långt inlägg om hur jag skulle testa någonting som kallades för invisalign på en klinik i Stockholm. För er som inte läste detta inlägg och som är för lata att gå tillbaka i historiken kommer här en kort recap:


Invisalign Stockholm är helt enkelt en tandställning som inte syns. En genomskinlig anordning placeras över tänderna. Den syftar till att korrigera tänderna på samma sätt som en mer traditionell räls-lösning. Jag måste säga att jag blev förvånad när jag fick höra att invisalign i Stockholm ens existerar. Jag minns att jag sa till min vän ”Hur fan kan jag ha missat det här?” varpå jag sedan bad henne upprepa det krångliga ordet invisalign och berätta vilken klinik i Stockholm hon hade sökt sig till. När jag skrivit ner detta tog jag nästa steg. Jag bokade tid.


Nu har jag använt min invisalign under dagarna i Stockholm under en tid och jag måste säga att jag är otroligt imponerad. Trots att skenan knappt syns så gör den underverk. Sakta men säkert börjar mina något skeva tänder bli mindre skeva. Sakta skapas ett leende som jag, för en gångs skull i mitt liv, kan vara nöjd med. Det är säkerligen en självklarhet för många, men långt ifrån alla har gott självförtroende när det kommer till smajlet.


Jag är ganska övertygad om att jag kommer få många reaktioner på att jag förespråkar detta. Det kommer att skrivas saker som att varje människa är fin på sitt sätt. Saker om att allting inte behöver vara helt perfekt jämt. Att man duger som man är utan invisalign i Stockholm, och så vidare, och så vidare. Jag vill vara tydlig med att jag delar samtliga av dessa åsikter. Vad som däremot inte går att komma ifrån är den press som samhället och det kollektiva sätter på oss som individer. Om mina tänder är skeva, om mitt hår inte är tillräckligt tjockt eller om jag har några extra kilo på magen – Ja, då kommer jag att påminnas om detta. Påminnas och möjligen må dåligt. Genom att du söker hjälp hos klinik för invisalign i Stockholm kan du eventuellt minska risken för att må dåligt över dina tänder. Det kan aldrig vara en dum idé att, i så fall, prova!


Vad tycker ni om den här typen av ”ingrepp”? Jag är väldigt nyfiken på att höra era tankar om invisalign i Stockholm.


Skriv era tankar i kommentarsfältet!


views