Tjejen som renoverar innergårdar i Stockholm

Livet tar ibland hastiga och oväntade svängar. Jag är varken den första eller den sista att göra denna iakttagelse. Jag tänkte däremot unna mig att berätta om när detta blev väldigt tydligt för mig. En av de mest slumpartade och sedermera avgörande ögonblicken i mitt liv inträffade för snart 5 år sedan. Såhär gick det till:


Jag var singel och hade varit det under nästan tre års tid. Jag var van, kan inte säga att jag letade särskilt aktivt. Jag gick på några dejter men var sällan särskilt intresserad. Sedan en dag träffade jag en tjej över en kaffe. Det var inget speciellt. Helt ok trevligt, men knappast mer än så. Hon frågade om jag ville ses igen och på grund av inställda planer sa jag ja. Under vårt andra möte kom den berömda ”klicken” som folk talar om. Hon var en toppentjej, så var det bara. Dessutom arbetade hon med att renovera innergård i Stockholm, vilket jag tyckte var väldigt spännande av någon anledning. 


Mycket av vårt andra möte gick åt att prata om just detta. Jag frågade om renovera innergård i Stockholm skilde sig mycket från andra renoveringsarbeten. Hon beskrev länge och gärna vad hon gillade med att renovera innergårdar i Stockholm, och vad hon gillade mindre med det. När hon frågade vad jag hade för renoveringsvana svarade jag att jag hade bytt ut grafikkortet på en dator en gång. Det var första gången som jag fick se henne gapskratta, och långt ifrån sista.


Den här tjejen - som arbetade med att renovera Stockholms innergårdar – hon var den rätta, kände jag på en gång. Vi fortsatte att träffas. Redan vid tredje dejten fick jag reda på att renovera innergård i Stockholm var något som gick i släkten. Båda hennes bröder arbetade tydligen med samma sak, på samma firma. Jag frågade hur det gick att vara arbetskamrat med sina syskon. ”Mestadels bra” löd svaret men jag tvekade på om det verkligen var hela sanningen.


Tiden rullade på och jag och den intressanta tjejen som renoverar innergårdar i Stockholm sågs allt oftare. Oftare och mer intensivt, lärde känna varandra mer och mer för varje möte.


Förra veckan friade jag, och hon sa ja!


views