Vårt byggföretag i Stockholm

Jag hade aldrig någonsin haft kontakt med ett byggföretag i Stockholm förut. Ja, fram till förra året alltså. Sedan ändrades allt ganska radikalt, kan man säga. Jag hade nämligen kontakt med ett och samma byggföretag i Stockholm vid inte mindre än 3 gånger. Det är ganska mycket, särskilt för en som varit hantverkarfri i hela sitt liv. Jag ska nu berätta lite om hur det kom att bli såhär.


Först och främst. Jag och min familj köpte vårt hur i Spånga för snart 10 år sedan. Yngsta barnet flyttade ut redan efter ett par år så det har mestadels varit vi senaste decenniet. Det är klart att det känns lite tomt men det är också ganska skönt att vara själva. Får man ens säga så? Jag tar mig friheten. Vi visste redan när vi flyttade in att det eventuellt skulle behöva göras en del på huset. Vi hade inställningen att ”det tar vi sen” och den behöll vi i många år. Köket fungerade trots att det behövde renoveras. Detsamma gällde för badrummet och altan klarade vi oss utan. Tillslut fick vi dock nog, och då fick vi nog rejält. VI kontaktade det byggföretag i Stockholm som verkade mest erfaret. Med kort varsel kom en byggledare hem till oss på kaffe och förklarade vad de kunde göra, och när.


Köket


Det första uppdrag som vårt nya byggföretag skulle ordna på vårt hus i Stockholm var köksrenovering. Nog för att flera delar av huset var ganska illa däran men detta var något särskilt. Redan efter ett par veckor kunde arbetet dra igång, och teamet från byggföretaget i Stockholm gjorde ett fenomenalt jobb. Effektivt och med bra resultat!


Golven


Vi var båda överens om att vi någon gång ville totalrenovera golven i huset. Nu skulle det bli verklighet då vi mött vårt nya byggföretag i Stockholm. De rev upp det gamla och ringde in det nya, kan man väl säga. Vi är oerhört nöjda med hur resultatet blev.


Badrummen


Vi tog två badrumsflugor i en smäll. Båda var nämligen i stort behov av renovering, och så hade det egentligen varit i många år. Faktum är att det hade blivit lite av en elefant i rummet. Då vi redan var igång med vårt byggföretag i Stockholm var steget inte långt till att få till även denna renovering. Även här var vi mycket nöjda och för första gången på länge är det faktiskt en trevlig upplevelse att duscha. Det ni!


Dessa projekt, utförda av vårt byggföretag i Stockholm, utfördes alltså inom loppet av ett år. Nu när nästa år börjat väntar nästa. Det handlar om byggnation av en helt ny altan.


Jag återkommer om hur detta fortskrider, vare sig ni vill eller inte!

views