Vårt nya städföretag

Hej på er!


Efter förra veckans inlägg har det haglat in frågor i min inkorg. De mesta av frågorna handlade om det städföretag vi anlitat för flyttstädningen. För er som missade förra inlägget riktade jag min största uppskattning åt detta företag. När vi nu valt att köpa en villa för en massa pengar ville vi inte snåla på städningen. Vi anlitade ett professionellt städföretag för att ansvara för städningen innan överlämning av nycklar. Ett mycket klokt beslut skulle det visa sig!


Så, frågorna då alltså. Många verkar gå i samma tankar. Jag antar att vi befinner oss i en tid då väldigt många människor funderar på, eller till och med har, köpt nytt. Jag kan tänka mig att städföretag blir nedringda av kunder som vill ta hjälp med service av olika slag. Bra för dem, och bra för oss kunder att det finns en god marknad för detta. Jag ska nu berätta varför jag starkt rekommenderar det städföretag vi anlitade.


Kommunikationen


Man ska verkligen inte förringa betydelsen av en god dialog mellan kund och företag. Städföretaget vi anlitade delade verkligen denna inställning. Från första sekund var kommunikationen mellan oss och vårt nya städföretag kanon. All information var tydlig. Offerten var rak och innehöll exakta uppgifter om vad vi betalade för. Vi kunde nå städföretaget med frågor när de dök upp, vilket hände ett par gånger. En stor eloge ska de ha för detta!


Anpassningsbarheten


”När behöver ni våra tjänster?” frågade städföretaget. Eftersom vi behövde tjänsten tidigt, tidigt på morgonen var vi osäkra på om vi skulle bli nekade. Kanske skulle vi bli extra debiterade. Killen vi pratade med från städföretaget svarade bara ”Inga problem! Då kommer vi klockan 7”. Fullkomligt utmärkt. Jag kan tänka mig att man, som städföretag tjänar oerhört mycket på att vara så anpassningsbar. Behoven ser ju trots allt olika ut mellan kunder.


Servicen


Det vore förstås olämpligt att inte hylla själva utförandet som vårt städföretag stod för. Herregud vilket pang-resultat vi mötte när vi kom hem igen. Under alla de åtta år vi bott i lägenheten hade det aldrig någonsin varit i närheten av så rent. Det var faktiskt lite dystert att tänka sig. Att vi aldrig någonsin tog oss tiden att städa såhär grundligt. Nåväl, vi får helt enkelt skärpa oss nu när vi ska bo i hus. Vi funderar faktiskt på att anlita samma städföretag för regelbunden städning. Någon som har erfarenhet av det?


views